http://opencourses.teilar.gr/modules/mod_image_show_gk4/cache/1gk-is-93.jpg
http://opencourses.teilar.gr/modules/mod_image_show_gk4/cache/2gk-is-93.JPG
«
»

A+ A A-

Αναλυτική περιγραφή Πράξης

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Αναλυτική περιγραφή του φυσικού αντικειμένου

 

Δράση Α. Ανάπτυξη ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων

Η δράση αυτή αφορά στην ανάπτυξη ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων. Ο όρος «ανοικτό ψηφιακό μάθημα» προσδιορίζει την χωρίς περιορισμούς πρόσβαση στο σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, όπου δεν εγείρονται ζητήματα πνευματικών δικαιωμάτων, τόσο από φοιτητές και σπουδαστές όσο και από το ευρύ κοινό.

Το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό θα προέλθει από τη μετατροπή/συγκέντρωση σε ψηφιακή μορφή ασκήσεων, σημειώσεων, διαφανειών και λοιπού υλικού που χρησιμοποιείται σήμερα στην εκπαιδευτική διαδικασία, από την ανάπτυξη νέου εκπαιδευτικού υλικού καθώς και από την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση του περιεχομένου των υφιστάμενων ψηφιακών μαθημάτων του ιδρύματος.

Η δράση αφορά και στη δημιουργία πολυμεσικού υλικού καθώς μέρος των ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων θα διαθέτουν και πολυμεσικό υλικό όπως βιντεοδιαλέξεις, podcasts, πολυμεσικές παρουσιάσεις κ.α.

Τα ανοικτά ψηφιακά μαθήματα διακρίνονται στις παρακάτω 3 κατηγορίες:

  • Α-: Ελάχιστες προδιαγραφές
  • Α: Ελάχιστες προδιαγραφές για podcast
  • Α+: Πλήρεις προδιαγραφές

Στα πλαίσια του έργου υπολογίζεται ότι θα υποστηριχθεί η ανάπτυξη 154, 20 και 43 μαθημάτων που θα ανήκουν στις κατηγορίες Α-, Α και Α+ αντίστοιχα, τα οποία αντιστοιχούν σε 8008, 1040 και 2236 διδακτικές ώρες (δείτε τον «Πίνακα Μαθημάτων»). Τα ανοικτά ψηφιακά μαθήματα θα πιστοποιηθούν ως προς τη συμβατότητα με τις τεθείσες προδιαγραφές.

«Πίνακας Μαθημάτων»

Τύπος Μαθήματος

Αριθμός Μαθημάτων

Αριθμός ωρών

Ελάχιστες προδιαγραφές (Α-)

154

8008

Ελάχιστες/Podcast (Α)

20

1040

Πλήρεις προδιαγραφές (Α+)

43

2236

Το ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό θα αναρτηθεί στην ιδρυματική πλατφόρμα και θα είναι ανοικτής πρόσβασης και διαθέσιμο με άδειες CreativeCommons στους άμεσα ενδιαφερόμενους (φοιτητές, σπουδαστές) και στο ευρύ κοινό, τόσο μέσω της ιδρυματικής πλατφόρμας όσο και μέσω της εθνικής πύλης αναζήτησης ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων.

Δράση Β. Υποστήριξη ιδρυματικής πλατφόρμας ψηφιακών μαθημάτων

Η δράση αυτή αφορά στην ανάπτυξη και τεχνική υποστήριξη της ιδρυματικής πλατφόρμας ψηφιακών μαθημάτων και του συνόλου των υποκείμενων συστημάτων (υπηρεσίες και λογισμικό) που θα χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη, διαχείριση και δημοσιοποίηση του ψηφιακού περιεχομένου. Μέσω της ιδρυματικής πλατφόρμας θα είναι διαθέσιμα στο Διαδίκτυο όλα τα ανοικτά ψηφιακά μαθήματα του ιδρύματος που θα αναπτυχθούν στα πλαίσια της Δράσης Α.

Δράση Γ. Ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κατάρτιση του τεχνικού και διδακτικού προσωπικού του ιδρύματος

Η δράση αυτή αφορά στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και κατάρτιση του διδακτικού και τεχνικού προσωπικού του ιδρύματος σε θέματα (ενδεικτικά):

  • ανάπτυξης και διάθεσης εκπαιδευτικού υλικού μέσα από την πλατφόρμα ψηφιακών μαθημάτων
  • αξιοποίησης των δυνατοτήτων της πλατφόρμας μέσω συγκεκριμένων σεναρίων χρήσης
  • πνευματικών δικαιωμάτων και αδειών CreativeCommons
  • βασικής διαχείρισης, όπως ενεργοποίηση καταγραφής και ζωντανής μετάδοσης των βίντεο-διαλέξεων
  • βασικής επεξεργασίας των καταγεγραμμένων βίντεο-διαλέξεων και δημοσιοποίησής τους
  • ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και κατάρτισης των τεχνικών των τμημάτων σε θέματα τεχνικής υποστήριξης.

Δράση Δ. Διαγωνισμοί Καλύτερων Ψηφιακών Μαθημάτων και Βέλτιστων Πρακτικών

Η δράση αυτή θα περιλαμβάνει τη διοργάνωση διαγωνισμού καλύτερων ψηφιακών μαθημάτων λαμβάνοντας υπόψη την πληρότητα των προδιαγραφών, το εύρος του περιεχομένου, την εκτενή αξιοποίηση της λειτουργικότητας της πλατφόρμας ψηφιακών μαθημάτων, τις υιοθετημένες διδακτικές πρακτικές, τις βίντεο-διαλέξεις, την επισκεψιμότητα του μαθήματος, την ανάδραση από τους φοιτητές καθώς και άλλα κριτήρια που θα ορισθούν στα πλαίσια της οριζόντιας δράσης.

Δράση Ε. Ενέργειες Προβολής/Δημοσιότητας και Διάχυσης των Αποτελεσμάτων

Η δράση αυτή περιλαμβάνει δραστηριότητες δημοσιότητας κατά τη διάρκεια του έργου όπως οργάνωση και διεξαγωγή ημερίδων, συμμετοχή σε εκθέσεις και συνέδρια, δημοσιεύσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, παραγωγή ενημερωτικού υλικού κλπ.

Δράση ΣΤ. Οργάνωση και υποστήριξη υλοποίησης της Ιδρυματικής Πράξης.

Η δράση αυτή περιλαμβάνει τις ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Σύσταση και λειτουργία της Ιδρυματικής Επιτροπής.
  • Ορισμός ενός εκπροσώπου από κάθε Τμήμα.
  • Ορισμός ιδρυματικής πολιτικής σχετικά με τα ανοικτά ψηφιακά μαθήματα.
  • Διοικητικός και τεχνικός συντονισμός του έργου.

Δράση Ζ. Προμήθεια οπτικοακουστικού υλικού και εξοπλισμού/λογισμικού επεξεργασίας πολυμέσων και παραγωγής ψηφιακών μαθημάτων.

Η δράση αυτή περιλαμβάνει την προμήθεια και εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού και λογισμικού που διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες:

  • Σταθερός οπτικοακουστικός εξοπλισμός καταγραφής και μετάδοσης διαλέξεων και υλικά/κόστη εγκατάστασης.
  • Φορητός εξοπλισμός καταγραφής και μετάδοσης διαλέξεων.
  • Άδειες χρήσης λογισμικού εγκατεστημένου σε εξυπηρετητές.
  • Άδειες χρήσης λογισμικού μετάδοσης εικονοροών
  • Εξοπλισμός και λογισμικό επεξεργασίας πολυμέσων και παραγωγής ψηφιακών μαθημάτων

 

Κρίσιμες Παρεμβάσεις

Για την μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων και των ωφελειών που θα προκύψουν από την προγραμματιζόμενη δράση θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από παρεμβάσεις στην κατεύθυνση της περαιτέρω ενίσχυσης του πλαισίου ανάπτυξης και διάθεσης των ηλεκτρονικών μαθημάτων ανοικτής πρόσβασης. Πιο συγκεκριμένα:

ü  Διασύνδεση   των υπηρεσιών που θα αναπτυχθούν με θεσμοθετημένες δομές, εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ένταξη τους στις υπάρχουσες δομές και τη διατηρησιμότητά τους.

Ο συντονισμός και η υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθεί από το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου του ιδρύματος, που θα αποτελεί μία κεντρική (οριζόντια) μονάδα. Η μονάδα αυτή θα έχει την υπευθυνότητα υλοποίησης του έργου καθώς και τον ρόλο του συντονιστή όλων των επιμέρους υπηρεσιών του ιδρύματος και των εξειδικευμένων επιστημόνων στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Καθώς το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου προσφέρει ήδη στην ακαδημαϊκή κοινότητα του ιδρύματος συναφείς υπηρεσίες, θα συνεχίσει να τις παρέχει και μετά το πέρας του έργου. Στη διάρκεια του έργου θα ολοκληρωθεί η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ένταξη των υπηρεσιών που θα αναπτυχθούν στις υπάρχουσες δομές και τη διατηρησιμότητά τους.

ü  Ένταξη των ηλεκτρονικών μαθημάτων ανοικτής πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από τη σύνδεση τους με το θεσμό της αξιολόγησης.

Τα ψηφιακά μαθήματα θα ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία του Ιδρύματος. Άλλωστε, το ίδρυμα διαθέτει ήδη 708 ψηφιακά μαθήματα, εκ των οποίων τα 397 είναι ανοικτά, 244 με εγγραφή και 67 κλειστά. Από αυτά κανένα δεν καλύπτει τις ελάχιστες προδιαγραφές. Η παρούσα πρόσκληση θα δώσει την ευκαιρία να αναβαθμιστεί ποιοτικά μέρος των υφιστάμενων ψηφιακών μαθημάτων αλλά και να αναπτυχθούν νέα. Το ίδρυμα θα μελετήσει τον τρόπο σύνδεσης των ψηφιακών μαθημάτων με το θεσμό αξιολόγησης των τμημάτων του. Η πρώτη σκέψη είναι οι αριθμοί των πιστοποιημένων ψηφιακών μαθημάτων, ελάχιστων και πλήρων προδιαγραφών, καθώς και ο αριθμός μαθημάτων που μεταδίδονται ζωντανά στο Διαδίκτυο να αποτελούν κριτήριο αξιολόγησης ενός τμήματος.

 

ü  Συμβατότητα με τα διεθνή πρότυπα ανάπτυξης ηλεκτρονικών μαθημάτων με στόχο την επίτευξη του μέγιστου επιπέδου διαλειτουργικότητας.

Η ανάπτυξη ψηφιακών μαθημάτων θα ακολουθήσει διεθνείς πρακτικές ανάπτυξης ενώ η πλατφόρμα που θα επιλεγεί θα επιτρέπει την εξαγωγή των μαθημάτων βάσει διεθνών προτύπων και προδιαγραφών e-learning μέσω διαδικτύου, όπως το SharableContentObjectReferenceModel (SCORM). Αυτό θα διευκολύνει τη μελλοντική εξαγωγή του περιεχομένου και μεταφορά των ψηφιακών μαθημάτων σε άλλες πλατφόρμες.

 

ü  Προώθηση της ιδέας της ανοικτής πρόσβασης (open access) στα πλαίσια της δημιουργίας και διάθεσης εκπαιδευτικού υλικού.

Η ιδέα της ανοικτής πρόσβασης σε εκπαιδευτικό υλικό θα προωθηθεί στα πλαίσια των ενεργειών ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και κατάρτισης του διδακτικού προσωπικού του ιδρύματος.

ü  Εκπλήρωση συγκεκριμένων στόχων για πρόσβαση από Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (ΑμΕΑ) και προβολή στο εξωτερικό (πολύγλωσσες εκδόσεις όπου είναι δυνατόν).

Σε ότι αφορά την ισότιμη πρόσβαση, οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν θα ικανοποιούν σε επίπεδο διεπαφών απαιτήσεις προσβασιμότητας τουλάχιστον επιπέδου ΑΑ, όπως αυτές καθορίζονται από τις διεθνείς προδιαγραφές WebContentAccessibilityGuidelines (WCAG) 2.0. Όσον αφορά στο περιεχόμενο, θα ακολουθηθούν οι προδιαγραφές προσβασιμότητας που θα εκδοθούν στα πλαίσια της οριζόντιας δράσης.

Πρέπει να τονιστεί ότι το πρότυπο WCAG 2.0 προβλέπει τον υποτιτλισμό των παραγόμενων βιντεο-διαλέξεων. Παρόλα αυτά, δεδομένου του συγκεκριμένου προϋπολογισμού, ο υποτιτλισμός δεν θα πραγματοποιηθεί ενώ θα είναι τεχνικά εφικτός.

ü  Αξιοποίηση κεντρικών υπηρεσιών με στόχο την εξοικονόμηση πόρων.

Στα πλαίσια της υλοποίησης θα αξιοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες κεντρικές υποδομές και υπηρεσίες με στόχο την εξοικονόμηση πόρων, λαμβάνοντας όμως υπόψη τις σχετικές ιδρυματικές πολιτικές.

Τελευταία τροποποίηση στις

Τελευταία άρθρα από τον/την Chris Megas

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Μεθοδολογία Υλοποίησης Πράξης

Ημερολόγιο

M T W T F S S
week 18 1 2 3 4 5
week 19 6 7 8 9 10 11 12
week 20 13 14 15 16 17 18 19
week 21 20 21 22 23 24 25 26
week 22 27 28 29 30 31

©2013 - TEI Θεσσαλίας